Další Grand Prix: Velká cena Evropy (Valencie) /8/ 24.6.2012

Únor 2009

Force India představilo monopost VJM02

28. února 2009 v 16:29 | lewiskaa |  Týmy 09
Force India dnes uvolnil fotografie svého nového monopostu VJM02, s kterým bude závodit v letošní sezóně. Vůz VJM02 je prvním produktem spolupráce mezi Force India a McLaren-Mercedesem. Motor dodala německá automobilka, převodovku a KERS britský tým. Majitele vozu prozrazují indické národní barvy.



Bahrajn - 16.2.-.19.2.2009

20. února 2009 v 16:04 | lewiskaa |  Testy
V Bahrajnu se konaly další čtyřdenní testy vozů formule 1. Jezdci se na výsledkové listině střídali jako na běžícím pásu.

První den byl nejrychlejší testovací pilot BMW Christian Klien.
Testy - Bahrajn, 16. 2. 2009
P.
JezdecTýmČasZtrátaKol
1.Christian KlienBMW-Sauber1:32,544-131
2.Kimi RäikkönenFerrari1:32,804+ 0,260116
3.Jarno TrulliToyota1:33,064+ 0,520141

Druhý den byl nejrychlejší Kimi Räikkönen s Ferrari
Testy - Bahrajn, 17. 2. 2009
P.
JezdecTýmČasZtrátaKol
1.Kimi RäikkönenFerrari1:32,102-107
2.Jarno TrulliToyota1:32,230+ 0,128149
3.Nick HeidfeldBMW-Sauber1:32,585+ 0,483104

Třetí den se dočela výsledkové tabulky vyšvyhl Timo Glock s Toyotou
Testy - Bahrajn, 18. 2. 2009
P.
JezdecTýmČasZtrátaKol
1.Timo GlockToyota1:32,492-132
2.Felipe MassaFerrari1:32,917+ 0,425105
3.Nick HeidfeldBMW-Sauber1:32,993+ 0,50182

Poslední den testů se do čela dostal Felipe Massa
Testy - Bahrajn, 19. 2. 2009
P.
JezdecTýmČasZtrátaKol
1.Felipe MassaFerrari1:32,162-113
2.Nick HeidfeldBMW-Sauber1:32,225+ 0,063122
3.Timo GlockToyota1:32,445+ 0,28365


Honda balí do Austrálie, možná pojede

14. února 2009 v 21:29 | lewiskaa |  News
Tým Honda F1 balí kufry, díky sponzorům a odstupnému od automobilky Honda by tým, který koncem roku 2008 odstoupil z F1 měl odjet alespoň 4 velké ceny. Honda by měla jezdit s motory Mercedes. Pokud se tak stane možnost dostane Bruno Senna a Jenson Button.

Bahrajn - 12.2.2009

13. února 2009 v 20:13 | lewiskaa |  Bahrajn
V Bahrajnu skončil první čtyřdenní blok testů a nejrychlejším časem týdne ho uzavřel Kimi Räikkönen. Včerejší den strávili jezdci v garážích kvůli písečné bouři, jejíž následky pociťovali ještě dnes dopoledne. Po dvou hodinách jízd se trať konečně vyčistila a týmy mohly začít pracovat. Druhý nejrychlejší čas zajel Jarno Trulli s Toyotou. "Dnes se nám podařilo odjet hodně kol a vyvážení vozu bylo dobré. Stále si hrajeme s nastavením a ostatními parametry, abychom zjistili, jak dostat z celého kompletu co nejvíce. Poslední skončil testovací jezdec BMW Sauberu Christian Klien. Rakušan pracoval na nastavení vozu a porovnával různé směsi pneumatik. Testy v Bahrajnu pokračují příští týden od úterý do pátku.

Testy - Bahrajn, 13. 1. 2009
P.
JezdecTýmČasZtrátaLaps
1.Kimi RäikkönenFerrari1:33,325-105
2.Jarno TrulliToyota1:33,429+ 0,104127
3.Christian KlienBMW-Sauber1:33,666+ 0,341125


Jerez - 12.2.2009

13. února 2009 v 20:10 | lewiskaa |  Jerez
V Jerezu se uskutečnil poslední den testů a jak jinak na čele výsledkové listiny zůstal tým Toro Rosso a Sébastien Bourdais. Nejrychlejším pilotem, který testoval s monopostem pro letošní rok byl úřadující mistr světa Lewis Hamilton. Povzbuzením pro Renault a španělské fanoušky bylo třetí místo Fernanda Alonsa. Čtvrté místo patřilo Williamsu a Rosbergovi, jeho kolega Nakajima neměl ve svém voze čip pro časomíru. Podruhé usedl do vozu také Mark Webber, ale hned dopoledne ho brzdily technické problémy.V Jerezu se další testy uskuteční 1. března.


Testy - Jerez, 13. 1. 2009
P.
JezdecTýmVůz 09ČasZtrátaKol
1.Sébastien BourdaisToro Rosso
1:17,472-117
2.Lewis HamiltonMcLarenX1:19,632+ 2,16094
3.Fernando AlonsoRenaultX1:19,846+ 2,374109
4.Nico RosbergWilliamsX1:21,123+ 3,65171
5.Mark WebberRed Bull RacingX1:21,313+ 3,84162
6.Kazuki NakajimaWilliamsX

34


V Jerezu byl nejrychlejší Sébastien Bourdais

13. února 2009 v 14:12 | lewiskaa |  Testy
Sébastien Bourdais převzal vůz od Sébastiena Buemiho a nejrychlejším časem dne splnil povinnost jediného jezdce na trati s loňským vozem. Nejlepší z jezdců s letošními vozy byl Lewis Hamilton, ten si ovšem stejně jako jeho týmový kolega včera "pomáhal" loňským zadním přítlačným křídlem.Pouhou tisícinu sekundy ztrácel na Hamiltona třetí Sebastian Vettel. Německý pilot dopoledne protáhl RB5 dlouhou jízdou, ale pak musel několik hodin čekat v garáži, než mechanici opraví poškození karoserie. Odpoledne dokončil plánovaný program. V pátek se za volant vrátí Mark Webber. U Williamsu pokračoval v práci Kazuki Nakadžima a obsadil čtvrté místo. Do kokpitu Renaultu R29 usedl Fernando Alonso, ale ani on nedokázal svůj tým odlepit od dna výsledkové listiny. Španěla mohlo alespoň těšit, že zvládl odjet celkem 133 kol.
Testy - Jerez, 12. 2. 2009
P.
JezdecTýmVůz 09ČasZtrátaKol
1.Sébastien BourdaisToro Rosso-Ferrari
1:18,493-128
2.Lewis HamiltonMcLaren-MercedesX1:20,737+ 2,24493
3.Sebastian VettelRed Bull-RenaultX1:20,738+ 2,24592
4.Kazuki NakajimaWilliams-ToyotaX1:20,898+ 2,40592
5.Fernando AlonsoRenaultX1:21,307+ 2,814133


Alonso Avenue

13. února 2009 v 11:50 | lewiskaa |  Funny

USF1 se představí možná už za necelé dva týdny

12. února 2009 v 17:32 | lewiskaa |  News





Nový zájemce o účast ve formuli 1, tým USF1, se oficiálně představí pravděpodobně 24. února. Mělo by se tak stát v přímém přenosu americké televizní stanice SPEED, pro kterou pracuje jeden ze zakladatelů týmu Peter Windsor.

Jerez - 11.2.2009

12. února 2009 v 17:30 | lewiskaa |  Jerez
Sébastien Buemi při testech válcuje jednoho soupeře za druhým, ale není se čemu divit, protože jako jediný jezdí v loňském voze. Nejrychlejšího času s monopostem pro letošní rok dosáhl Heikki Kovalainen, který se se svým McLarenem soustředil na nastavení vozu a testování KERS. Fin byl sice nejrychlejší mezi novými vozy, ale pomohlo mu k tomu loňské zadní přítlačné křídlo, protože tým v Jerezu zatím neobdržel novou verzi, která je na cestě z Wokingu. Do kokpitu také dnes poprvé od listopadové nehody usedl Mark Webber. Výsledkovou listinu dnes znovu uzavřel Renault s Nelsonem Piquetem. Brazilec odjel jen 49 kol kvůli technickým problémům, kterého kolem poledne zdržely v garáži.


Testy - Jerez, 11. 2. 2009

P.
JezdecTýmVůz 09ČasZtrátaKol
1.Sébastien BuemiToro Rosso
1:17,591-143
2.Heikki KovalainenMcLarenX1:20,799+ 3,208110
3.Mark WebberRed Bull RacingX1:21,321+ 3,73083
4.Kazuki NakajimaWilliamsX1:21,451+ 3,860125
5.Nelson PiquetRenaultX1:21,908+ 4,31749




Bahrajn - 11.2.2009

12. února 2009 v 17:21 | lewiskaa |  Bahrajn
Druhý den testů na okruhu u Manamy zkomplikovalo počasí ještě více než ten první. Ráno bylo slunečno a jezdci mohli okamžitě vyrazit na trať. Ale kolem 9:30 se dostavila písečná bouře, která omezila viditelnost na minimum a jízdy musely být přerušeny. Týmy vyčkávaly dále ve svých garážích, ale podmínky se do konce dne již nezlepšily. Během úvodních devadesáti minut jízd si nejrychlejší čas stihl připsat Felipe Massa. Ferrari se podařilo odstranit včerejší problémy s KERS a podle vyjádření týmu systém funguje dobře. Druhý nejrychlejší čas zajel Robert Kubica, tabulku uzavřel Timo Glock. Německý pilot Toyoty se věnoval aerodynamickému nastavení TF109.
"Dnes to bylo krátké a sladké. Po pozitivním včerejšku jsme měli naplánovaný nabitý program, ale počasí bylo jiného názoru. Během ranních kol jsem cítil silný vítr. Poté dnešní jízdy ukončila písečná bouře. Je to frustrující, protože vůz se chová slibně, takže doufáme, že v příštích dnech budou podmínky lepší," řekl Glock.

Testy - Bahrajn, 11. 2. 2009
P.
JezdecTýmČasZtrátaKol
1.Felipe MassaFerrari1:33,639-17
2.Robert KubicaBMW Sauber1:34,398+ 0,75922
3.Timo GlockToyota1:34,902+ 1,26314

Jerez- 10.2.2009

11. února 2009 v 10:12 | lewiskaa |  Jerez
V Jerezu zahájilo pět týmů čtyřdenní testy a čelo výsledkové listiny zůstalo v držení týmu Toro Rosso. Sébastien Buemi měl k dispozici loňský vůz, který byl jednoznačně rychlejší než letošní modely. Testy narušilo nepříznivé počasí. Buemi se má však zřejmě na co těšit, protože Red Bull RB5, na jehož základě bude postaven jeho budoucí vůz STR4, byl v rukou Sebastiana Vettela nejrychlejší z letošních aut. A to již druhý den po své premiéře. Ovšem i dnes se ozvala technika. "Selhal nám jeden ze senzorů převodovky a s vozem jsme zastavili, abychom se vyhnuli případnému poškození," vysvělil Vettel. Třetí místo výsledkové listiny patřilo novému Williamsu a testovacímu jezdci Nicu Hülkenbergovi. Ve svém FW31 sice vozil KERS, ten ale nebyl aktivní.
Až čtvrtý nejrychlejší byl Heikki Kovalainen s McLarenem a výsledkovou listinu uzavřel Nelson Piquet, který se věnoval vývoji KERS.

Testy - Jerez, 10. 2. 2009

P.
JezdecTýmVůz 09ČasZtrátaKol
1.Sébastien BuemiToro Rosso-Ferrari
1:19,660-104
2.Sebastian VettelRed Bull-RenaultX1:22,177+ 2,51761
3.Nico HülkenbergWilliams-ToyotaX1:22,443+ 2,78382
4.Heikki KovalainenMcLaren-MercedesX1:22,643+ 2,98358
5.Nelson PiquetRenaultX1:23,313+ 3,65335

Bahrajn - 10.2.2009

11. února 2009 v 10:09 | lewiskaa |  Bahrajn
Tento týden začalo druhé kolo příprav na sezónu 2009 s novými vozy a tři týmy se sešly na okruhu poblíž Manamy. První den testů patřil Timu Glockovi s Toyotou TF109, následovali Felipe Massa s Ferrari F60 a výsledkovou listinu uzavřel Robert Kubica s BMW Sauberem F1.09. Důvodem pro stěhování mimo Evropu bylo počasí, které ovšem zpočátku nepřálo formuli 1 ani v Bahrajnu. Dopoledne byl okruh zahalen mlhou a začátek jízd musel být odsunut o dvě hodiny. Jakmile podmínky umožňovaly start lékařského vrtulníku, vydali se všichni tři jezdci na trať. Teplota vzduchu dosahovala až 27 stupňů Celsia. "Poté, co počasí zasáhlo i portugalské testy, byla tohle naše první skutečná příležitost vyzkoušet si TF109 na suchu. Hodně jsme pracovali na nastavení a objevili jsme dobrý směr. Vůz se choval konzistentně a to je dobré znamení," uvedl po prvním dni testů Timo Glock. Felipe Massa se také věnoval nastavení vozu a odpoledne přidal sérii několika delších jízd po patnácti kolech. Brazilec si pochvaloval nastavení vozu a dodal: "Jsem zvlášť spokojen s konstantními časy na kolo, které jsme zajížděli odpoledne během dlouhých jízd. Ale stále je příliš brzy na to, abychom věděli, jak na tom jsme ve srovnání s konkurencí. Ještě nás čeká hodně práce, abychom vylepšili chování vozu." Massa měl ve svém voze KERS, ale kvůli problémům s elektronikou nechal tým systém celý den mimo provoz. Roberta Kubicu zastavily odpoledne technické problémy přímo na trati, přesto hodnotil první den pozitivně: "Bylo to poprvé, co jsem mohl jezdit s vozem za teplého počasí. Hodně jsme se toho naučili o chování vozu v těchto podmínkách, takže to byl celkově dobrý den."


Testy - Bahrajn, 10. 2. 2009
P.
JezdecTýmČasZtrátaKol
1.Timo GlockToyota1:33,501-82
2.Felipe MassaFerrari1:33,615+ 0,11498
3.Robert KubicaBMW-Sauber1:33,702+ 0,20195










Valencie - 24.1.2009

11. února 2009 v 10:02 | lewiskaa |  Valencie
Nick Heidfeld ukončil v sobotu ve Valencii první testy nového BMW Sauberu F1.09, které začaly bezprostředně po představení vozu. Zatímco ostatním stájím komplikoval v Algarve a Mugellu práci déšť, ve Valencii to byl silný vítr. Jinak tomu nebylo ani poslední den. Vítr o rychlosti až 70 km/h opět donutil inženýry ke změnám v programu, dopoledne Heidfeld prováděl kontroly systémů vozu, odpoledne sbíral data o mechanických komponentách. Celkem odjel 91 kol. "Přestože tento test musel být jednou přerušen, když vítr zanesl nečistoty na trať, podařilo se mi odpoledne uskutečnit několik dlouhých jízd. Den jsem zakončil simulacemi startu závodu na různých směsích pneumatik," uvedl Heidfeld."Nejdříve to byla záležitost testování jednotlivých systémů, poté jsme se zaměřili na nastavení vozu. Podařilo se nám nasbírat velké množství dat a pokročili jsme. Již jsme použili verzi 2009 našeho osmiválce s omezením otáček na 18 tis./min., také jsme nasadili KERS. Celkově jsme s testy velmi spokojeni, hlavně s ohledem na celkovou spolehlivost vozu," dodal ředitel týmu Walter Riedl.


Valencie - 23.1.2009

11. února 2009 v 10:00 | lewiskaa |  Valencie
Zatímco všechny ostatní týmy se po testech vrátily do svých továren, BMW Sauber dnes pokračoval v přípravách na novou sezónu ve Valencii. Nový vůz F1.09 si poprvé vyzkoušel Nick Heidfeld, ale práci mu komplikoval silný vítr. Tým měl původně v plánu od rána pracovat na nastavení vozu, tomu se však Heidfeld mohl věnovat až v závěru odpoledne, protože většinu dne mu to neumožňovaly podmínky. Dopoledne proto pracoval na spolehlivosti novinky z Hinwilu. "Konečně jsem se poprvé svezl s F1.09. Ještě nás čeká hodně práce, ale každý kilometr znamenal pokrok a spolehlivost už tu je. Celkově se F1.09 chová odlišně od loňského vozu. Naštěstí jsem odpoledne mohl pracovat na nastavení. Nejdůležitější výsledek mého prvního dne je, že vůz reaguje na změny v nastavení podle očekávání," řekl Heidfeld.

Valencie - 22.1.2009

11. února 2009 v 9:55 | lewiskaa |  Valencie
Tým BMW Sauber testuje osamocen na okruhu Ricarda Torma ve Valencii a tento týden naposledy seděl za volantem F1.09 Robert Kubica. Dopoledne se polský jezdec věnoval nastavení vozu a provedl několik simulací startu do závodu. Silný odpolední vítr donutil inženýry změnit program a soustředit se na celkovou spolehlivost vozu. Kubica odjel celkem 116 kol, žádný čas tým nezveřejnil. "Zatímco dopoledne to bylo dobré, odpoledne bylo testování kvůli větru bohužel těžké. Přesto jsme získali několik zajímavých výsledků, které nám pomohou lépe porozumět F1.09," komentoval čtvrteční testy Kubica.

Valencie - 21.1.2009

11. února 2009 v 9:54 | lewiskaa |  Valencie
Druhý den po představení nového monopostu pokračoval BMW Sauber v testech na okruhu ve Valencii. Za volant usedl znovu Robert Kubica a pracoval na nastavení vozu. Hlavním úkolem polského jezdce bylo testovat různá nastavení brzd a směsi pneumatik. "I když odpoledne docela foukal vítr, podmínky byly lepší než včera, protože se každým kolem zlepšuje přilnavost trati. Pokrok, kterého jsme během dne dosáhli ukazuje, že ve vývoji F1.09 jdeme správným směrem," řekl Kubica. Tým opět nezveřejnil žádné časy, pouze uvedl, že Kubica odjel 99 kol.


Valencie - 20.1.2009

11. února 2009 v 9:53 | lewiskaa |  Valencie
Tým BMW Sauber po představení nového vozu nezahálel a ihned s ním vyslal na trať ve Valencii Roberta Kubicu. Díky slunečnému počasí odjel polský jezdec celkem 73 kol, žádný čas tým nezveřejnil. "Byl to dobrý shakedown bez technických problémů. I když trati trochu scházela přilnavost, protože tu jezdil jen jeden vůz, již toho víme hodně o reakcích vozu na změny v nastavení," řekl Kubica. Během prvních kol se inženýři týmu zaměřili na kontrolu všech systémů.
"Dokonce jsme mohli provést několik základních testů, jako jsou simulace startu do závodu," dodal výkonný ředitel týmu Walter Riedl.

Algarve - 21.1.2009

11. února 2009 v 9:51 | lewiskaa |  Algarve
Sébastien Buemi zajel nejrychlejší čas třetího dne testů v Algarve, ale na okruhu byl znovu jediný, kdo použil loňský vůz. Trať byla sice dopoledne mokrá, ale postupně uschla a ke slovu se dostaly hladké pneumatiky.Za Buemim byl nejrychlejší Nico Rosberg, který navíc odjel největší počet kol. Němec seděl ve voze FW31 podruhé a vyzkoušel si několik dlouhých jízd. Do nového McLarenu MP4-24 dnes poprvé usedl úřadující mistr světa Lewis Hamilton a zajel třetí nejrychlejší čas, ale dopoledne mu trochu zkazil radost motor, který vypověděl službu. Půlhodinové přerušení jízd zařídil čtvrtý Timo Glock, jehož Toyota začala v důsledku úniku oleje hořet. V té době však neměl na palubě KERS. Výsledky uzavřel Fernando Alonso, který ke konci testu zastavil v boxové uličce.

Testy - Algarve, 21. 1. 2009
P.
JezdecTýmVůz 09ČasZtrátaKol
1.Sébastien BuemiToro Rosso-Ferrari
1:27,987-128
2.Nico RosbergWilliams-ToyotaX1:29,729+ 1,742143
3.Lewis HamiltonMcLaren-MercedesX1:30,242+ 2,25581
4.Timo GlockToyotaX1:30,878+ 2,89163
5.Fernando AlonsoRenaultX1:31,743+ 3,75684

Algarve - 20.1.2009

11. února 2009 v 9:48 | lewiskaa |  Algarve
Sébastien Buemi ovládl druhý den testů v portugalském Algarve, ale opět mu k tomu pomohl loňský vůz. Všichni ostatní jezdci testovali nové monoposty, s kterými nastoupí na start GP Austrálie. Počasí bylo znovu nepříznivé, trať byla suchá jen krátkou chvíli kolem poledne.
Nejrychlejší z jezdců s vozy pro rok 2009 byl Pedro de la Rosa, následovali Trulli, Piquet a Rosberg. Ital si dnes poprvé vyzkoušel Toyotu TF109. Rozdíly mezi vozy však byly kvůli počasí o odlišným testovacím programům velké.
Testy - Algarve, 20. 1. 2009
P.
JezdecTýmVůz 09ČasZtrátaKol
1.Sébastien BuemiToro Rosso-Ferrari
1:34,429-48
2.Pedro de la RosaMcLaren-MercedesX1:37,512+ 3,08362
3.Jarno TrulliToyotaX1:42,399+ 7,97030
4.Nelson PiquetRenaultX1:45,860+ 11,4319
5.Nico RosbergWilliams-ToyotaX1:51,580+ 17,15131