Další Grand Prix: Velká cena Evropy (Valencie) /8/ 24.6.2012

Leden 2009

Závody v Austrálii a Malajsii se časově posunuly

27. ledna 2009 v 20:22 | lewiskaa |  News
Berniemu Ecclestonovi se zatím nepodařilo prosadit více nočních závodů v kalendáři F1, ale podařilo se mu časově posunout závody v Austrálii a Malajsii. První dvě Grand Prix letošní sezóny totiž začnou až ve večerních hodinách, což umožní evropským divákům si přispat. Začátek závodů v Melbourne a Sepangu byl posunut na 17. hodinu, což podle středoevropského času znamená 8 hodin ráno v případě GP Austrálie a 11 hodin dopoledne u GP Malajsie.


FIA změnila pravidla pro výjezd Safety caru

27. ledna 2009 v 20:17 | lewiskaa / f1sports.cz |  News
Mezinárodní automobilová federace vyslyšela stížnosti týmů na pravidla pro výjezd Safety caru a zavedla změny. V sezóně 2009 zůstane boxová ulička během výjezdu zpomalovacího vozu otevřena, ale jezdci budou nuceni jet pomalu, aby neohrozili nikoho na trati. "Pravidlo, které jsme zavedli v roce 2007, bylo špatné a vrátili jsme se k regulím z roku 2006. Jediný rozdíl je ten, že máme v plánu zavést minimální čas pro návrat do boxů," řekl technický delegát FIA Charlie Whiting. Z hlediska bezpečnosti potřebovala FIA najít způsob, jak jezdce donutit k pomalé jízdě, když je na trati Safety car. Loni jezdci několikrát testovali řešení využívající standardizovanou ECU a touto cestou se nakonec FIA také vydala. "Když vyjede Safety car, všechny vozy obdrží zprávu a jejich ECU se poté přepne do módu ´Safety car´. Jakmile zpráva přijde do vozu, bude vědět, kde se nachází na okruhu a vypočítá minimální čas pro návrat do boxů. Jezdec ho bude muset dodržet a tato informace se mu zobrazí na displeji," vysvětlil Whiting. FIA tak ruší pravidlo, které uzavíralo boxovou uličku během počáteční fáze výjezdu zpomalovacího vozu. Jezdci a týmy si na něj stěžovali, protože pokud jim v té době docházelo palivo, museli si vybrat mezi zastavením na trati a penalizací za tankování pod Safety carem.

Řím zvažuje pořádání Grand Prix

27. ledna 2009 v 15:30 | lewiskaa |  News
V minulé sezoně přibyly do kalendáře formule 1 dva městské okruhy, konkrétně Valencie a Singapur a nyní se o slovo hlásí další městský okruh. Svoji kandidaturu na pořádání Grand Prix zvažuje Řím, který by formuli 1 nabídl trať ve svých ulicích. Pořádat Grand Prix v ulicích Říma chtěl bývalý jezdec formule 2 Maurizio Flammini již v roce 1984, nyní předložil svůj návrh znovu. Tentokrát je cílem dostat formuli 1 do hlavního města Itálie v roce 2011, ale konečné slovozda se v Římě bude nebo nebude jezdit F1 bude mít jako vždy Bernie Ecclestone.

BMW Sauber představil F1.09

20. ledna 2009 v 15:37 | lewiskaa |  Týmy 09
Krátce po deváté hodině ráno se BMW Sauber dnes stal šestým týmem, který představil svůj monopost pro sezónu 2009. Po stručné prezentaci se volantu nového vozu ujal Robert Kubica a vyjel na trať ve Valencii. Vůz s označením F1.09 měl svého nepřímého předchůdce na trati již loni, když BMW Sauber testoval s přechodnou verzí F1.08 aerodynamické díly určené pro letošní sezónu. Z tohoto pohledu novinka z Hinwilu nijak nepřekvapila. Inženýři BMW Sauberu začali pracovat na F1.09 v únoru 2008 a charakteristické tvary vozu jim stejně jako všem ostatním diktovala pravidla. Přední přítlačné křídlo se skládá ze tří dílů a je stejně široké jako celý vůz. Na čisté karoserii vozu jsou patrné vyšší bočnice ve své přední části. Zádi vozu dominuje vysoké a úzké přítlačné křídlo. "V roce 2009 je naším cílem udržet si prvotřídní spolehlivost a zároveň vylepšit naši výkonnost, abychom mohli pravidelně bojovat vpředu. Jsme si vědomi toho, že míříme velmi vysoko. Jedná se o poslední krok v našem vývoji a ten obvykle bývá nejtěžší," řekl při prezentaci šéf týmu Mario Theissen. Od převzetí týmu Sauber automobilkou BMW uplynuly již tři roky, během kterých se vždy podařilo splnit vytyčené cíle. Theissen věří, že se to letos podaří znovu. "Naším cílem bylo postavit vůz s velmi efektivní aerodynamikou, abychom si vzali zpět co nejvíce přítlaku, který odebrala nová pravidla," řekl technický ředitel Willy Rampf. Za další klíčové oblasti označil výkonný ředitel Walter Riedl optimální využití pneumatik a integraci KERS, o jehož nasazení v GP Austrálie tým zatím nerozhodl. "F1.09 kombinuje znalosti velmi motivovaného týmu, který udělá maximum, abychom znovu naplnili své ambice v našem čtvrtém roce na roštu F1," dodal.


BMW Sauber F1.09
Šasi: monokok z uhlíkových vláken
Zavěšení: vyvinuto ve spolupráci se Sachs Race Engineering
Brzdy: šestipístkové třmeny (Brembo), karbonové kotouče a destičky (Brembo, Carbone Industrie)
Převodovka: bezprodlevová, 7 stupňů, uložena podélně, karbonová spojka
KERS: elektronický systém, BMW Sauber
Elektronika šasi: MES





Renault představil R29

19. ledna 2009 v 17:20 | lewiskaa |  Týmy 09
Tým ING Renault představil v Portimau souběžně s Williamsem svůj vůz pro sezónu 2009, který nese označení R29. Na první pohled vybočuje nový Renault nejvíce z řady doposud představených monopostů. Kromě odlišného zbarvení zaujme především záď auta, kde Francouzi zachovali takzvanou žraločí ploutev na krytu motoru. Ve střední části se záď navíc nezužuje tolik jako u konkurenčních aut. Další odlišnosti nalezneme vpředu, zejména na nose vozu. Na přítlačných křídlech se objevilo logo nového sponzora Total. Renault dnes také oficiálně potvrdil, že třetím jezdcem týmu zůstává Romain Grosjean.


Williams představil FW31

19. ledna 2009 v 17:18 | lewiskaa |  Týmy 09
Williams se stejně jako Renault rozhodl představit svůj nový vůz během testů v Portimau a učinil tak v pondělí ráno před svojí garáží. Nový monopost nese označení FW31 a má zatím přechodné zbarvení. Konečnou barevnou úpravu pro závody tým představí až v únoru. FW31 pokračuje v linii vozů ve specifikaci pro rok 2009 s charakteristickými přítlačnými křídly. Williams se ale rozhodl vyvinout vlastní systém na rekuperaci kinetické energie, který je řešen pomocí setrvačníku, na rozdíl od klasických baterií, ke kterým se přiklonila většina ostatních týmů. Jako první usedne za volant nového vozu v Portugalsku testovací jezdec Nico Hülkenberg.Na výrobě Williamsu FW31 se podílelo celkem 500 lidí a produkce si vyžádala 50 tisíc člověkohodin. V Grove začali na autě pracovat v dubnu 2008, do aerodynamického tunelu se poprvé dostalo v červnu 2008. Letos má Williams v plánu vyrobit celkem 4 šasi FW3.

Kalendář závodů 2009

16. ledna 2009 v 20:42 | lewiskaa |  Kalendář závodů
Podle prvních zpráv o novém rozvržení závodů v sezoně 2009 se zdálo, že F1 čeká nejdelší sezona v historii. Závodu se mělo jet 19, ALE potom Bernie Ecclestone vyřadil z kalendáře KANADU z důvodu špatného asfaltu na okruhu a z nedostatku peněz na jeho rekonstrukci, tohle byla první rána pod pás pro všechny fanoušky F1. Druhou ránu pod pás všem fanouškům připravila FRANCIE a její okruh Magny-Cours. Francie z důvodu nedostatku financí a blížící se finanční krize, odřekla svoji Grand Prix. Takže nakonec zbylo z 19 jen 17 závodů. Už jsem se těšila na nejdelší sezonu, ale ......... I finále se nepojede tradičně v BRAZÍLII, ale v ABÚ DHÁBÍ.


Takže tady máte ten ,,nešťastný" kalendář


29.3.2009GP Austrálie (Albetr Park)
5.4.2009GP Malajsie (Sepang)
19.4.2009GP Číny (Šanghaj)
26.4.2009GP Bahrajnu (Manáma)
10.5.2009GP Španělska (Barcelona)
24.5.2009GP Monaka (Monte Carlo)
7.6.2009GP Turecka (Istanbul)
21.6.2009GP Velké Británie (Silverstone)
12.7.2009GP Německa (Nürburgring)
26.7.2009GP Maďarska (Budapešť)
23.8.2009GP Evropy (Valencie)
30.8.2009GP Belgie (Spa)
13.9.2009GP Itálie (Monza)
27.9.2009GP Singapuru(Singapur)
4.10.2009GP Japonsko (Fudži)
18.10.2009GP Brazílie (Sao Paulo)
1.11.2009GP Abú Dhábí (Spojené Arabské Emiráty)


McLaren představil MP4-24

16. ledna 2009 v 14:30 | lewiskaa |  Týmy 09
Tým Vodafone McLaren Mercedes představil ve Wokingu svůj monopost MP4-24, s kterým bude Lewis Hamilton obhajovat titul mistra světa. Vůz má typické rysy odpovídající pravidlům pro rok 2009, která britským inženýrům způsobila nemálo starostí. "Samozřejmě, je to stejné pro všechny týmy a pro naše konkurenty nejsou tyto výzvy o nic méně náročné. Rozsáhlé změny v pravidlech vyžadují obrovské množství práce, tyto změny v pravidlech jsou největší za posledních patnáct let," řekl šéf McLarenu Ron Dennis. Ve Wokingu museli stejně jako všude jinde začít při návrhu vozu s čistým listem papíru a evoluce předchozího modelu nebyla možná. Podle Dennise věnoval McLaren konceptuální fázi návrhu hodně úsilí a přiznal, že cílem nebyl jen nejvyšší výkon.

"Zároveň se snažíte udělat dobře vypadající vůz, to je hodnota, kterou si velmi ceníme. Pokud vypadá dobře, bude i dobře jezdit. Takže to, co vidíte, je výsledek práce mnoha lidí. Stojí za ním nejen technici, ale také další lidé. Je to plně připravené auto, které by zítra mohlo jezdit na okruhu," dodal Dennis. Během prezentace ve Wokingu byl veřejnosti ukázán druhý vůz, ten první je již v Portugalsku a připravuje se na testy, které se uskuteční příští týden. Ačkoliv je vývoj motorů zmrazen, Norbert Haug vysvětlil, že u Mercedesu při přípravách na letošní sezónu zahálet nemohli: "Myslím, že to byla jedna z nejnáročnějších zim. Motor je zmrazený, ale otáčky byly sníženy na 18 tis./min. a úplnou novinkou je KERS. Znamená to hodně práce, při které jsme se vydali správným směrem." Závodní jezdci McLarenu se shodli na tom, že se jim navzdory úpravám kvůli novým pravidlům vůz líbí. "Je to poprvé, co ho vidím pohromadě a vypadá hezky. Týmu se vždy podaří dát dohromady úžasný vůz a je skvělé vidět konečný výsledek práce, která tu probíhala," řekl Hamilton.

McLaren MP4-24 je osazen systémem na rekuperaci kinetické energie, který byl vyvinut ve spolupráci s Mercedes-Benz HighPerformanceEngines. Práce na KERS běží již téměř dva roky. Pravidla omezují uloženou energii na 400 kJ, což jezdci přidá zhruba 80 koňských sil po dobu 6,7 sekundy v každém kole. Tohoto maxima McLaren již dosáhl a nyní se soustředí na co nejlepší integraci zařízení do vozu, což znamená snížení hmotnosti a rozměrů KERS.
Parametry motoru Mercedes-Benz FO 108W, jsou dány pravidly. Jednotka má objem 2,4 litru, 8 válců, 32 ventilů a váží 95 kg. Paliva a maziva dodává společnosti Mobil 1.
Barvy pro karoserii vozu dodala společnost AzkoNobel.


Ron Dennis končí ve vedení McLarenu

16. ledna 2009 v 14:24 | lewiskaa |  News
Šéf McLarenu Ron Dennis využil prezentace vozu MP4-24 k oznámení plánovaného odchodu z vedení týmu formule 1. Zároveň potvrdil, že do důchodu neodchází, soustředí se na ostatní aktivity McLaren Group. Na Grand Prix však nezanevře, letos některé závody navštíví. Roli šéfa týmu předá Martinu Whitmarshovi 1. března. "První co udělám, je že bude více pracovat, to je první cíl. Mám v úmyslu přidat, protože všichni v naší organizaci si na všech úrovních uvědomují, že je to těžká doba, během které musíme pracovat," řekl Dennis. McLaren má v plánu produkci silničního vozu a ten představuje jednu z věcí, kterým se chce Dennis věnovat.

"Budu naplno pracovat jako výkonný předseda (McLaren Group). Přišel čas a musím říct, že je to stoprocentně mé rozhodnutí. Tohle chci udělat, ale mám v úmyslu pracovat ještě tvrději," uvedl Dennis. I když se nezúčastní všech závodů, formuli 1 bude i nadále zblízka sledovat. Z vedení týmu odchází na vrcholu, když Lewis Hamilton získal titul mistra světa.Tým však podle Dennise nehodlá usnout na vavřínech: "Navzdory našemu vítězství v poháru jezdců 2008 nepovažujeme v rámci našich příprav na nadcházející sezónu nic za jisté. Proto bylo naše úsilí zcela porozumět těmto obrovským změnám v pravidlech větší než kdy předtím. Platí to co vždy, jsme tu proto, abychom vyhrávali a naším cílem zůstává vítězství v poháru jezdců a konstruktérů."


Ecclestonovy medaile propadly, i když jen neoficiálně

16. ledna 2009 v 14:20 | lewiskaa |  News
Nápad Bernieho Ecclestona zavést místo bodů medaile prohrál jednu z prvních neoficiálních bitev.

Německý magazín Auto, motor und sport vyzval své čtenáře, aby hlasovali o aktuálních tématech, které hýbou formulí 1, a medailový systém zcela propadl. Pro jeho zavedení bylo pouze osm procent respondentů. Téměř polovině účastníků ankety vyhovuje současný systém bodování, 44 procent by si přálo, aby vítěz závodu dostával dvanáct místo současných deseti bodů. Německý magazín tvrdí, že s výsledkem své ankety seznámil i předsedu FIA Maxe Mosleyho a že toho jednoznačný výsledek zaskočil. Předseda Formula One Management Bernie Ecclestone se tématu medailí věnuje od konce loňského října. "Zapomeňte na slovo 'medaile'. Prostě si myslím, že kluk, který vyhrál nejvíc závodů, má být i mistrem světa. Ten, který byl vždy druhý, ale má spoustu bodů, by šampionem být neměl. Doufám, že když bude moci být mistrem světa jen vítěz, přiměje to jezdce o vítězství závodit. Vloni jsme je kolikrát viděli jen trčet na druhém místě. Nepokoušeli se vyhrát, protože by si pomohli jen o dva body. Nestálo jim to za ten risk," vysvětloval tento týden znovu Ecclestone.

Jeho návrh ale stále vyvolává smíšené reakce. Nadšení z něj nejsou ani zástupci týmů. Otázku medailí zařadili do průzkumu trhu, podle jehož výsledků se chtějí rozhodnout o dalších změnách ve formuli 1. Ten běží už třetí měsíc. "Je to jen na týmech, jestli to projde. Potřebujeme jejich souhlas. Snad budou mít dost rozumu, aby souhlasili," poznamenal k tomu Ecclestone.
Když mu na tiskové konferenci novináři namítli, že s medailemi nesouhlasí i někteří jezdci, Ecclestone je jen suše utřel: "Nesouhlasí, protože tomu nerozumí."

Medailový systém však nebyl jediná položka v anketě Auto, motor und sport. Na přetřes přišel i formát kvalifikace. 29 procent čtenářů si myslí, že současný model o třech částech se osvědčil. Překvapivě 53 procentům lidí se stýská po jednom ze starých systémů, kdy se jezdcům jako kvalifikační kolo počítalo to nejrychlejší z posledního tréninku. 18 procent respondentů by v kvalifikaci vyhodilo každé dvě minuty jednoho nejpomalejšího jezdce.

Toyota představila TF109

15. ledna 2009 v 15:15 | lewiskaa |  Týmy 09
Tým Panasonic Toyota Racing dnes představil svůj nový monopost, který nese označení TF109. Vůz se stejně jako o tři dny dříve představené Ferrari F60 nese v duchu nových pravidel a na první pohled upoutají přítlačná křídla a hladké pneumatiky.

"Pracovali jsme jako vždy s maximálním využitím našich schopností, ale tentokrát to bylo mimořádné, protože změny v pravidlech byly tak velké, že jsme museli přehodnotit vše. Takže tento projekt nového vozu byl pro naši společnost nejnáročnější ze všech, na kterých jsme kdy pracovali," řekl Pascal Vasselon.

I když TF109 není evolucí TF108, Toyota by s novým vozem ráda navázala na úspěchy předchůdce. Loni se japonskému týmu podařilo vrátit na stupně vítězů a šéf týmu Tadaši Jamašina prozradil, že letos jsou ambice ještě vyšší.

"Našim cílem je letos bojovat o první vítězství Toyoty v závodě formule 1," řekl.

Forma Toyoty však od jejího vstupu do formule 1 kolísá, po vrcholu z roku 2005 přišla sestupná tendence, kterou se podařilo loni zvrátit. Prezident John Howett se domnívá, že má tým již dostatek zkušeností, aby mohl pokračovat v cestě nahoru.

"Získali jsme mnoho znalostí a významně jsme se zlepšili. V našem týmu funguje mnoho věcí na nejvyšší úrovni, takže současná výzva je zaplnit všechny mezery, abychom zajistili, že bude na špičkové úrovni pracovat celá organizace. Poté musíme dát vše dohromady a dosáhnout úspěchu, o který všichni tak tvrdě bojujeme," uvedl.

Při příležitosti prezentace nového vozu Toyota oznámila organizační změnu, ke které došlo v oddělení motorů. K vývoji agregátu RVX-09 a KERS významně přispěl Luca Marmorini, ale z týmu nakonec odešel. Celkovou zodpovědnost za šasi a motor bude mít i nadále výkonný viceprezident Jošiaki Kinošita, zatímco Kazuo Takeuči se stane generálním manažerem pro motory, přičemž zůstává i v roli technické ředitele pro koordinaci vývoje motoru.




Ferrari představilo F60

15. ledna 2009 v 15:14 | lewiskaa |  Týmy 09
Ferrari svůj monopost pro rok 2009 představilo už 12.1.2009, takže fotky jste už většina viděla. Říká se lépe pozdě než-li požději.


Tým Ferrari dnes jako první představil svůj monopost pro letošní sezónu. Podobně jako v roce 2006 nepoužila Scuderia obvyklé značení z posledních let a místo očekávaného F2009 se nový vůz jmenuje F60. Ferrari tak chce oslavit skutečnost, že se účastnilo všech 60 ročníků formule 1.

"Svým způsobem chceme dát najevo, že historie a příběh šampionátu formule 1 byly vždy spojeny s přítomností Ferrari ve formuli 1. Je to 60. ročník formule 1 a Ferrari je tu pošedesáté, zde, ve formuli 1," vysvětlil šéf italského týmu Stefano Domenicali.

Na vzhledu vozu se výrazně podepsala nová pravidla, což je patrné především na nízkém a širokém předním přítlačném křídle, vysokém a úzkém zadním přítlačném křídle a hladké karoserii vozu.

Ferrari F60 má ve svých útrobách systém na rekuperaci kinetické energie, ale vzhledem k přiznanému zpoždění s jeho vývojem zatím není jasné, zda ho tým nasadí již v prvním závodě v Melbourne.

Převodovka z uhlíkových vláken je ve voze namontována podélně a vůz má nový brzdný systém vyvinutý ve spolupráci se společností Brembo.

"Abych byl upřímný, jsem překvapen. Očekával jsem velké auto, jaké například bylo před deseti lety. A když jsem přijel sem, tak jsem viděl, že je vůz velmi malý, velmi kompaktní, hlavně v zadní části. Vypadá celkem dobře, je celkem hezké a snad bude tak rychlé, jak vypadá," řekl o novém voze Felipe Massa.

"Kvůli novým pravidlům je odlišné, ale když se na něj chvíli díváte, zvyknete si. Z mého pohledu je sice jiné, ale vypadá velmi dobře. Je otázkou, jaké bude a kdo postaví nejlepší auto, protože se hodně změnila pravidla, ale my si velmi věříme. Vůz by měl být velmi dobrý a během několika příštích týdnů uvidíme, jak si povede ve srovnání s ostatními," popisoval své pocity Kimi Räikkönen.

Technický ředitel Ferrari Aldo Costa k novému vozu dodal: "Jak můžete vidět, není to evoluce loňského auta, jedná se o zcela nový vůz. Při návrhu nového vozu jsme začínali s čistým listem papíru. Z pohledu aerodynamiky došlo k největším změnám v zásadě kvůli novým pravidlům, další změny jsou pak z důvodu zavedení nové technologie - KERS."

"Kvůli těmto dvěma hlavním aspektům a novému typu pneumatik jsme museli na novém voze začít pracovat poměrně brzy. Museli jsme přehodnotit všechny hlavní koncepty, abychom došli k vozu, který nyní vidíte. Byla to tedy velmi náročná a intenzivní práce."

F60 vyjede poprvé na trať dnes v Mugellu s Felipem Massu. Další testy čekají nový vůz v Portimau. Před začátkem sezóny pak uskuteční Ferrari ještě dva testy v Bahrajnu, jeden v Jerezu a jeden v Barceloně.


Hondě by mohl motory dodávat Mercedes

13. ledna 2009 v 20:37 | lewiskaa |  News
Při představení nového vozu tým Ferrari oznámil, že motory týmu Hondy s největší pravděpodobností dodávat nebude. Pro tým japonské automobilky je sice třeba nejdříve najít nového majitele, ale motory jsou důležitou součástí záchranného plánu. Možné partnerství v tomto ohledu připustil za Mercedes Norbert Haug.

"Pokud tu bude schůdné řešení a tým bude mít investora, byli bychom připraveni o tom diskutovat. Ale musí tu existovat finanční zázemí. V této době a za současných okolností nemůžete rozdávat dárky," řekl Haug pro Autosport.

Mezi týmy však existuje určitý soucit s Hondou a šéf sportovní divize Mercedesu naznačil, že by byl ochoten přispět k zachování současného startovního pole.

"Ross Brawn a Nick Fry zatím odvádějí dobrou práci, takže pokud bychom jim mohli pomoct, určitě bychom se o to pokusili. Ale důležitá je finanční proveditelnost. Musí to být naprosto neprůstřelné," uvedl Haug.

Načasování však podle Hauga není ideální protože má Mercedes plné ruce práce s KERS a prodlouženou životností motorů.

Za Toro Rosso bude jezdit Švýcar Buemi

11. ledna 2009 v 17:17 | lewiskaa |  News
Testovací jezdec stáje Toro Rosso Sebastien Buemi ze ŠvýcarskaDvacetiletý Švýcar Sébastien Buemi se v pátek oficiálně stal pilotem Toro Rosso. Tým to oznámil ve svém tiskovém prohlášení.
Zkušený pilot GP2 a formule 3 testoval pro Red Bull, je členem programu pro vývoj mladých závodníků stáje a na jedno z míst Toro Rosso byl dlouho favoritem.
"Naši inženýři byli unešeni jeho rychlostí a schopností se rychle učit," řekl šéf týmu Franz Tost.
"Jsem přirozeně velmi šťastný, stát se pilotem formule 1 byl můj cíl od dob, kdy jsem začal závodit," dodal Buemi.
Druhého závodníka Toro Rosso tým ještě neoznámil. Sebastian Vettel bude letos závodit pro Red Bull a jeho týmovým kolegou byl loni Sébastien Bourdais.

Medaile budou, pokud o ně fanoušci a diváci F1 projeví zájem

10. ledna 2009 v 17:38 | lewiskaa |  News
Šéf F1 Bernie Ecclestone přišel loni s nápadem nahradit bodování jezdců systémem medailí, ale s okamžitým schválením narazil u FIA i týmů. To ovšem neznamená, že medaile ve formuli 1 neuvidíme, protože probíhají průzkumy veřejného mínění, na jejichž základě budou stáje nejen o medailích rozhodovat.
"Názor týmů je takový, a mohu vám vysvětlit společný pohled, že nejsme proti ničemu, co udělá formuli 1 lepší. Ale jsme přesvědčeni, že by to mělo být vedeno znalostmi, a ne intuicí nebo dobrým pocitem," řekl Ron Dennis na téma medailového systému. Již déle než dva měsíce probíhá výzkum veřejného mínění, který se zabývá názory veřejnosti nejen na změnu hodnocení jezdců, ale také na bodový zisk za pole position, nebo dokonce na obrácení startovního roštu po bodované kvalifikaci. Ron Dennis podobným změnám nakloněn není, preferuje tradiční závody s nejrychlejšími jezdci a vozy vpředu. Ale uznává, že se můžou diváci nudit.
"Takže musíme myslet na to, abychom udrželi zájem lidí, kteří sledují formuli 1. Náš postoj je tedy takový, že k tomu přistoupíme vědecky v rámci výzkumu veřejného mínění, pokusíme se zjistit, co se lidem na F1 libí a jaké jsou naše silné stránky. Poté se budeme snažit vyřešit ty slabé," pokračoval Dennis. Formule 1 má podle šéfa McLarenu obrovskou sledovanost, takže je třeba si při zvažování změn dávat pozor, aby nedošlo k narušení základních charakteristik, které diváky přitahují. "Pokud v rámci této kombinace k něčemu přispěje medailový systém, zavedeme ho, stejně jako jakýkoliv jiný nápad od kohokoliv. Nejsme uzavřeni sami do sebe. Chceme udělat formuli 1 lepší pro všechny," dodal Dennis.
Medailový systém by v praxi znamenal, že titul mistra světa získá jezdec s největším počtem vítězství v závodech. Loni by to byl Felipe Massa.

O Hondu je už 12 zájemců

8. ledna 2009 v 17:13 | lewiskaa |  News
O závodní tým Hondy se pravděpodobně zajímá mnohem více kupců, než se předpokládalo. Obchodní ředitel stáje Nick Fry přiznal kontakt přibližně se třiceti zájemci. "Zúžili jsme to asi na dvanáct a teď jednáme s Hondou o tom, jaká volba bude nejlepší. Vypadá to hodně dobře," řekl Fry pro Autosport. Ještě před nedávnem se přitom mluvilo jen o třech až čtyřech možných kupcích.
"V dnešní ekonomické situaci musíme být opatrní. Upřímně, rok 2009 nám dělá nejmenší starosti. My se musíme především ujistit, že naše zaměstnance zajistíme dlouhodobě," řekl Fry.
"Ani Ross [Brawn] ani já tu nechceme stát a říkat, že je všechno bezva, a za rok, za dva být zase na suchu. Chceme mít pro tým dvouletý, tříletý nebo dokonce pětiletý plán," dodal. Fry věří, že v březnu do Melbourne jeho stáj dorazí, ať už se v té době bude jmenovat jakkoliv. "Jak postupuje vyjednávání, moje jistota roste. Ještě není stoprocentní, ale blíží se tomu," přiznal.
Tým, kterého se chce Honda údajně zbavit za symbolickou cenu, láká. "Nejsme ve stejné situaci jako menší týmy, které sice jsou ve startovním poli, ale nemají tak dobrou techniku ani řízení. My máme tu výhodu, že do nás Honda investovala spoustu peněz, snahy a schopností," vysvětlil Fry. Navzdory tomu však stáj z Brackley vlála v posledních dvou letech až na konci výsledkové listiny. Vloni proto japonská automobilka najala jako šéfa týmu Rosse Brawna, který byl před lety členem Schumacherova hvězdného týmu.
V roce 2009 se Honda chtěla díky změnám technických pravidel dostat mezi nejlepší. Na novém autě pracovala už v sezoně 2008. Začátkem prosince se ale musela z formule 1 stáhnout kvůli světové krizi. Fry si je jistý, že budoucímu majiteli spadne do klína jackpot. "Myslím, že tohle je příležitost, která přichází jednou za život," řekl.

Ferrari je připraveno dodávat motoru pro Hondu

8. ledna 2009 v 17:10 | lewiskaa |  News
Pokud bude mít tým Hondy nového majitele a ve formuli 1 zůstane, musí to být s motory jiného výrobce. Ross Brawn v této souvislosti prozradil, že s Maranellem vyjednává o možné dodávce agregátů Ferrari. Italové tuto informaci potvrdili včetně skutečnosti, že žádná dohoda zatím uzavřena nebyla.
"Zeptali se nás, jestli jsme schopni jim dodávat motory a my jsme řekli ano. To je vše, nic víc v tom není," řekl mluvčí Ferrari agentuře Reuters.
Na první pohled je spojení týmu Hondy a Ferrari logické, protože u týmu působí bývalý technický ředitel Maranellských Ross Brawn a Ferrari loni ztratilo jeden ze svých zákaznických týmů, vozy Force India budou letos pohánět jednotky od Mercedesu.
Ovšem letos čekají oblast motorů ve formuli 1 velké změny. Zákaz testování mezi závodními víkendy a prodloužená životnost agregátů znamenají, že se významně sníží počet pohonných jednotek potřebných pro jednu sezónu. Tím vznikají u výrobců nadbytečné kapacity. Ross Brawn potřebuje nejdříve nalézt pro tým kupce, ale mezi nabídkami motorů si tedy bude moci pravděpodobně vybírat.



Lewis slaví 24. narozeniny

7. ledna 2009 v 21:19 | lewiskaa |  Lewis Hamilton
Lewis Hamilton dnes slaví své 24. narozeniny. Loni dostal ke svým 23. narozeninám od týmu monopost pro sezonu 2008. Zatím jsem nezjistila co dostane letos, ale možná že si už vybral dárek k narozeninám dopředu - titul nejmladšího mistra světa F1. Takže vše nej k narozeninám a taky vše nej do dalších let a mnoho úspěchů v bojích o titul.



V Abú Dhábí se staví nejaktraktivnější dráha F1

5. ledna 2009 v 20:31 | lewiskaa |  Zajímavosti
U okruhu bude přístav pro 150 jachet a tematický park Ferrari.

U okruhu bude přístav pro 150 jachet a tematický park Ferrari.
Finále sezony 2009 se pojede na okruhu, jehož součástí bude i hotel s 500 pokoji.

Zbrusu nový okruh v Abú Zabí by mohl být nejzajímavějším dějištěm závodů v kalendáři formule 1. Měsíčník F1 Racing mohl nahlédnout do nejnovějších plánů okruhu. A opravdu bylo co obdivovat. Například uvnitř areálu stojí i honosný pětihvězdičkový hotel s 500 pokoji.

Okruh Jas Marina (na pozemku o 2550 hektarech) v nové sezoně nahradí Brazílii jako dějiště posledního závodu šampionátu a ve formuli 1 současně stanoví zcela nové měřítko. Okruh, dlouhý 5,5 km, se staví po vzoru Monte Carla tak, že se klikatí v přístavu. Jeho profil zatím bohužel není známý. V přístavu bude kotvit 150 jachet a (Silverstone se může jít zahrabat) parkovat 12 000 aut…

Také tam bude nejrozsáhlejší soustava zábavních zařízení, jakou kdy okruh formule 1 měl. V tematickém zábavním parku Ferrari, který se právě staví, bude první dvoustopá horská dráha na světě. K tomu přibudou nákupní střediska, golfová hřiště, hřiště na pólo a šedesátimetrová "sluneční věž" napájená solárními články.

Projekt za 200 milionů dolarů společně financují Spojené arabské emiráty a Aldar Property, což je místní investiční a manažerská společnost působící ve stavebnictví. Všichni pilně pracují na tom, aby návštěvníkům Velké ceny již v příštím roce zajistili co největší komfort. Například letiště je vzdáleno pouze pět minut jízdy.

V zájmu snadného příjezdu pořadatelé navíc plánují desetiproudovou dálnici! Zácpy, známé z evropských okruhů, by měly být minulostí. Dráha, navržená samozřejmě Hermannem Tilkem, má jako jediná na světě všechny tribuny kryté - s kapacitou 50 000 sedadel. Hlavní komplex boxů čítá čtyřicet garáží a třicet dalších obsahuje samostatně stojící objekt pro rámcové závody.

Abú Zabí má s Berniem Ecclestonem sedmiletou smlouvu. Až do roku 2016. První Velká cena se tam uskuteční 1. listopadu 2009. Do Bahrajnu je to letecky kousek. Takže v budoucnosti by se tamější Velké ceny mohly konat týden po sobě.