Další Grand Prix: Velká cena Evropy (Valencie) /8/ 24.6.2012

životopis Nicka

28. května 2008 v 19:56 |  Nick Heidfeld
Nick Heidfeld vstoupil do F1 s pověstí jezdce úrovně Michaela Schumachera. Svoji kariéru začal na motokárách, pokračoval přes Formuli Ford, F3 a F3000 až k vysněné F1 v roce 2000. Během této své kariéry často exceloval, získal si přízeň a podporu týmu McLaren-Mercedes a dostal přezdívku "Quick Nick". Svůj debut v F1 si odbyl v týmu Prost, ale sezona byla neuvěřitelně obtížná. Vůz AP03 byl pekelně nespolehlivý a navíc se Heidfeld trápil neshodami s týmovým kolegou Alesim. V další sezóně tedy zakotvil v Sauberu. V malém soukromém týmu poznal, co znamená přísloví "fungovat jako švýcarské hodinky", vůz byl velmi spolehlivý. Nick získal své první pódium a mezi jezdci konečné sedmé místo. Dokázal získat více bodů než týmový kolega Kimi Räikkönen ve své první sezoně v F1. Sauber poháněný motory Ferrari byl rychlý i na začátku roku 2002, ale nedostatek testování znamenal, že tým nestačil svým soupeřům ve vývoji v průběhu sezony. A navíc Heidfelda často porážel v kvalifikacích nováček Massa. Německý jezdec se nejlépe umístil čvrtý ve Španělsku, celkově pak na desátém místě v poháru jezdců. V sezóně 2003 byl týmovým kolegou Heinz-Harald Frentzen. Sezona však byla noční můrou a Heidfeld skončil až čtrnáctý s pohými šesti body. Ročník 2004 byl ještě horší, Heidfeld z nouze podepsal u Jordanu, který se trápil nedostatkem financí a sezóna pro Heidfelda znamenala další špatný sen. Nejlepším výsledkem sezony bylo sedmé místo v Monaku, které alespoň dokázala, že za výsledky je zodpovědný vůz, nikoli jezdec. Sezona 2004 nicméně takřka znamela konec Heidfeldovy kariéry v F1. Nakonec však zahrála osudu náhoda, resp. Rozhodnutí CRB, že Button musí zůstat u BAR a náhle se uvolnilo místo ve Williamsu. Heidfeldovo angažmá, o které spolu s ním usiloval testovací jezdec Williamsu Antonio Pizzonia, bylo oznámeno až 20 minut před slavnostním představením vozu. Ačkoli byl Williams v roce 2005 proti Jordanu pokrok, Heidfeld nemohl dosáhnout na výsledky, které by si předstoval. Na druhou stranu dokázal dosáhnout lepších výsledků než Mark Webber. V prvních sedmi závodech si dojel pro tři pódia. Během testování před Velkou cenou Itálie se však Heidfeld zranil a zbytek sezóny se už v kokpitu neukázal. Jeho výkonost, kterou s Williamsem prokázal mu umožnila přejít do nově zrozeného týmu BMW. Tým BMW rozhodně překonal očekávaní a Heidfeld se dokonce mohl objevit v Maďarsku na pódiu. V roce 2007 se tým BMW Sauber znovu zlepšil a byl třetí nejlepší ve startovním poli. Heidfeldovi to umožnilo stát se nejlepším pilotem mimo kvarteto jezdců Ferrari a McLarenu, kteří bojovali o titul.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama