Další Grand Prix: Velká cena Evropy (Valencie) /8/ 24.6.2012

Květen 2008

úvod

30. května 2008 v 13:37 | lewiskaa |  Formule 3000 (Roman Klemm)
Sezona roku 2004 byla tou poslední v přesně dvacetileté historii mazinárodního šampionátu FIA formule 3000. Seriál, který představoval druhou nejvyšší třídu silničního automobilového sportu v Evropě, v tomto období prošel všemi možnými fázemi slávy a úpadku. Pomáhal kariérám nadějných talentů, dokázál ale i několik kariér krutě ukončit. Někdy se o účast v závodech formule 3000 ucházelo na čtyřicet pilotů, jindy se na startu sešlo jen kolem tuctu vozů..... Světový svaz FIA rozhodl, že šampionát od roku 2005 přejmenuje ,,na formuli GP2,,(GRAND PRIX 2)a změnil natolik i jeho předpisy, že nebude mít z technického hlediska s minulým ročníkem příliš společného. Kapitola mezinárodní formule 3000 je tedy nadobro uzavřena-výborná příležitost k podrobnému ohlédnutí po událostech a osudech spjatých s její bohatou historií....


Lewisek

29. května 2008 v 11:30 Lewis Hamilton

životopis Heikkiho

28. května 2008 v 20:28 Heikki Kovalainen
Heikki Kovalainen získal zájem o závody již v útlém mládí, protože se jeho otec účastnil závodů na ledě. Za volant motokáry usedl poprvé když mu bylo šest let a jakmile v deseti získal licenci, okamžitě začal závodit. Na motokárách pokračoval až do roku 2000, kdy vyhrál Elf Masters v Paříži. Poté se Kovalainen přesunul do britské Formule Renault do týmu Fortec. Hned v prvním ročníku vyhrál dva závody a celkově skončil čtvrtý. Podepsal jako vývojový jezdec Renaultu a v roce 2002 přestoupil s týmem Fortec do britské Formule 3. Vyhrál pět závodů a celkově skončil v šampionátu třetí. V roce 2003 závodil Heikki Kovalainen v Nissan World Series a vyhrál jeden závod, dominantním byl v tomto roce Kovalainenův týmový kolega Franck Montagny, který vyhrál závodů devět. Na podzim 2003 poprvé testoval vůz Formule 1 s Renaultem a později s Minardi. Následně podepsal smlouvu testovacího jezdce s Renaultem. V roce 2004 závodil dále ve světové sérii Nissan, tentokrát v týmu Pons Racing, se kterým tento rok celou sérii vyhrál. Ve stejném roce na sebe Kovalainen upoutal mezinárodní pozornost, když vyhrál Závod šampiónů v Paříži, postupně porazil Davida Coultharda, Jeana Alesiho, Michaela Schumachera a Sébastiena Loeba. V roce 2005 závodil Fin v GP2 a dlouho sérii vedl, nakonec podlehl Nico Rosbergovi v posledních závodech. V roce 2006 testoval Heikki Kovalainen pro tým Renault F1 a v roce 2007 nahradil Fernanda Alonsa v závodním kokpitu. Začátek závodní kariéry se mu příliš nepovedl, ale s postupem sezóny se Fin neustále zlepšoval a nakonec porazil i svého týmového kolegu Giancarla Fisichellu. Po návratu Fernanda Alonsa k Renaultu nezbylo pro Kovalainena u Francouzů místo, nakonec zamířil finský pilot do stáje McLaren, kde se stal týmovým kolegou Lewise Hamiltona.

životopis Giancarla

28. května 2008 v 20:26 Giancarlo Fisichella
Giancarlo Fisichella patří mezi jezdce, do kterých se vkládaly velké naděje, významné výsledky se ve Formuli 1 však nikdy nedostavily. V roce 1991 unikl Fisichellovi titul ve světové motokárové sérii, ale následující rok v italské F3 začal opět dokazovat svoje kvality a v roce 1992 celou sérii vyhrál s deseti vítězstvími v závodech. Ten samý rok vyhrál v Monaku závod F3 a VC Macau. V roce 1995 začal testovat s Minardi F1 a o rok později byl jmenován závodním pilotem této italské stáje. Ve slabém Minardi dokázal Fisichella zaujmout a v roce 1997 se posadil za volant Jordanu. Ital měl smůlu a během testů v Silverstone se zranil. V Melbourne nakonec startoval se zlomeným kolenem, ale smůly nebyl konec, v Brazílii měl další nehodu. V Argentině zase poslal Fisichellu mimo trať Ralf Schumacher v souboji o druhé místo. Fisichella problémy překonal a začal mít lepší výsledky než Ralf Schumacher. V Imole dojel čtvrtý, v Monaku šestý, v Kanadě třetí a na Hockenheimu dokonce vedl, dokud ho defekt nevyřadil ze závodu. Ve Spa byl jako jediný schopen držet tempo Michaela Schumachera a dojel druhý. Do konce sezóny si připsal ještě jedno čtvrté místo v Rakousku. Stáj Eddieho Jordana si ho chtěla ponechat, ale jeho manažer Flavio Briatore ho stáhnul do Benettonu. Jenomže posledně jmenovaná stáj již neměla tak rychlý vůz jako za Michaela Schumachera a Fisichella se i přes některá dobrá umístění neposunul se svojí kariérou výše. Ital zůstal v Benettonu až do konce své smlouvy a v roce 2002 se vrátil do Jordanu. Jordan se v té době již potýkal s finančními problémy a jediným úspěchem bylo vítězství v dramatickém závodě v Brazílii 2003. Před svým angažmá v Renaultu prošel Říman ještě stájí Sauber v roce 2004. Od roku 2005 závodí Giancarlo Fisichella za Renault, v prvních dvou letech však zůstal ve stínu Fernanda Alonsa. Rok 2007 měl pro Itala znamenat zisk vysněného titulu mistra světa, protože převzal roli vedoucího jezdce Renaultu poté, co Fernando Alonso přestoupil k McLarenu. Francouzům se však nepodařilo postavit dobré auto, Fisichella se ani jednou nepodíval na stupně vítězů a bodově podlehl svému týmovému kolegovi Kovalainenovi. Na konci roku pro něj nezbylo u Renaultu místo a tak Ital přestoupil do Force India.

životopis Adriana

28. května 2008 v 20:24 Adrian Sutil
Adrian Sutil se začal věnovat motokárám v roce 1997, když mu bylo 14 let. Brzy se stal továrním jezdcem Birelu a v roce 2002 začal závodit s monoposty ve švýcarské sérii Formule Ford, kterou vyhrál. V roce 2003 přestoupil do Formule BMW, kde skončil šestý a následující rok zamířil rovnou do Formule 3. Na konci roku 2004 mu v této sérii patřio 15. místo. V roce 2005 změnil tým a stal se kolegou Lewise Hamiltona u ASM. Na konci roku se rozhodl pro japonskou Formuli 3, navíc závodil za tým Německa v A1GP. V roce 2007 začala Sutilova kariéra závodního jezdce Formule 1 a svými výkony mnoho lidí přesvědčil. Jeho nejlepší umístění bylo osmé místo v mokrém závodě ve Fuji, za které získal jeden bod, sympatický výkon podal například i v Grand Prix Belgie. Na konci sezóny patřil mezi kandidáty na místo závodního pilota u McLarenu, nakonec ale zůstal u svého týmu, který změnil majitele a přejmenoval se na Force India.

životopis Jensona

28. května 2008 v 20:22 Jenson Button
Button vstoupil do F1 jako velice mladý a nadějný jezdec, když Fran Williams oznámil jeho angažmá v roce 2000 po boku Ralfa Schumachera, mnozí se tomu divili. Mladíček však dokázal všechny své kritity umlčet výkony na trati. Na konci sezony měl na svém účtě 12 bodů. V Belgii stál navíc na startovním roštu na třetím místě, po boku Michaela Schumachera. Navzdory dobré sezoně, jej Williams nahradil Montoyou a Button se odebral do Benettonu. Sezona 2001 byla trápením, kdy tým testoval nový motor s úhlem rozevření válců 111°. Buttona dokázal zejména díky zkušenosti předčít Fisichella. V roce 2002 to bylo o něco lepší, Button si dokázal poradit s týmovým kolegou Trullim, tedy mimo kvalifikací. V Malajsii téměř získal své první pódium, ale dvě kola před koncem jej zradilo zavěšení a tak "dokulhal" do cíle až jako čtvrtý. V polovině sezony navíc Renault oznámil, že Buttona vystřídá v následující sezoně Alonso. Proto se Button odebral do BAR. Jenson udělal velký dojem, když podával lepší výkony než Jacques Villeneuve. V roce 2004 pak Button naprosto zazářil a vzheldem ke skvělému vozu pomohl Hondě k druhému místu v poháru konstruktérů, sám skončil třetí, za oběma jezdci Ferrari. Ročník 2005 už zdaleka tak úspěšný nebyl, navíc Button oznámil, že odchází k Williamsu. CRB však rozhodla, že musí dodržet smlouvu a zůstat v BAR. Sezona začala tragicky, nicméně ke konci už Button pravidelně bodoval. V roce 2006 odmítl dodržet smlouvu prozměnu s Williamsem, vyplatil se a zůstal s Hondou. Jeho týmovým kolegou byl Rubens Barrichello. I přes nadějné výsledky během zimního testování, nebyl výkonost týmu na úrovní top týmů, zejména tým výsledkově stangoval vprostřed sezóny. Rok ale přinesl i radost a Jenson Button si dokázal připsat první vítězství v kariéře v Maďarsku. Sezona 2007 byla pro Hondu menší katastrofou. Monopost RA107 byl pomalý a ještě k tomu nespolehlivý, takže to dlouho vypadalo, že Button poprvé ve své kariéře nezíská ani jeden bod. Japonský tým dokázal svůj vůz nepatrně vylepšit, což Britovi nakonec umožnilo získat celkem 6 bodů, ale v tomto ohledu to byla druhá nejhorší sezóna jeho kariéry.

životopis Sébastiena

28. května 2008 v 20:20 Sébastien Bourdais
Po úspěších v F3000, kde mj. soupeřil s Tomášem Engem, se mohl Sébastien Bourdais stát novou nadějí Francie ve Formuli 1. Žádná stáj o Bourdaise však neprojevila zájem a Renaultu bylo dokonce vyčítáno, že se jako francouzský tým staví k fancouzskému pilotovi zády. Bourdais se proto rozhodl zkusit štěstí v zámoří, kde se brzy stal dominantním jezdcem v sérii Champ car. Teprve po třech získaných titulech se o Francouze znovu začala zajímat Formule 1 a Gerhard Berger nabídl Bourdaisovi testování ve voze Toro Rosso. Sesterská stáj Red Bullu si Bourdaise prověřila v několika testech a nakonec mu nabídla místo závodního pilota pro rok 2008. Francouzský pilot získal v zámoří ještě čtvrtý titul v řadě a vrátil se do Evropy, kde si uskuteční svůj sen o závodění ve Formuli 1.

životopis Sebastiana

28. května 2008 v 20:18 Sebastian Vettel
Sebastian Vettel zdědil vášeň pro motorsport po svém otci, který závodil v motokárách a jízdě do vrchu. Malý Sebastian to chtěl samozřejmě také vyzkošen a jít v otcových stopách. "Netrvalo to dlouho a brzy jsem dostal svou první motokáru," svěřil se Vettel. "Jezdil jsem jedno kolo za druhým a vůbec jsem nechtěl přestat. Byli mi asi tři roky." V sedmi letech Vettel poprvé závodil - a brzy oslavil své první vítězství na motokárách. V roce 1997 získal svůj první titul mistra Německa, to mu bylo deset let. Poté už nad svými soupeři jednoznačně dominoval. V roce 1999 nastoupil na evropskou scénu a jen dva roky na to získal titul mistra Evropy. Své první kilometry ve formulovém voze najel Sebastian Vettel ve Formuli BMW. V roce 2003 získal titul nováčka roku a v následující sezóně již deklasoval své soupeře osmnácti vítězstvími z dvaceti. V roce 2005 udělal další krok vzhůru ve své kariéře, když nastoupil do Eurosérie F3. Opět si vysloužil titul nováčka roku. Již v první sezóně získal dvě vítězství v Hockenheimu a na Nürburgringu. V sezóně 2006 mu pak patřilo celkové druhé místo v šampionátu. Sebastian Vettel zároveň působil v roli testovacího jezdce týmu BMW-Sauber, což mu umožnilo v roce 2007 nahradit Roberta Kubicu v Grand Prix USA. Vettel v tomto závodě dojel osmý a získal jeden bod. Poté co se stáj Toro Rosso rozloučila v průběhu sezóny se Scottem Speedem, dala možnost Vettelovi, aby hájil její barvy od GP Maďarska. Vettel s tímto týmem zůstal i v roce 2008.

životopis Tima

28. května 2008 v 20:16 Timo Glock
Timo Glock si Formuli 1 vyzkoušel poprvé v roce 2004, když s týmem Jordan podepsal jako třetí jezdec. V průběhu sezóny se Giorgio Pantano dostal do sporu se svým týmem kvůli smluvním záležitostem a jeho závodní místo dostal právě Glock. Svoji první Grand Prix jel ten rok v Kanadě a skončil sedmý. Tým ho nechal závodit až do konce roku. Ve F1 se mu nepodařilo zůstat a v roce 2005 se přesunul do zámořské série Champ car. I když mohl v roce 2006 pokračovat v USA, rozhodl se pro návrat do Evropy a začal závodit v sérii GP2, v které o rok později získal mistrovský titul. I díky tomuto úspěchu se stal v roce 2008 závodním pilotem Toyoty, u které nahradil Ralfa Schumachera.

životopis Jarna

28. května 2008 v 20:14 Jarno Trulli
Jarno, podobně jako mnoho jeho vrstevníků v F1, začínal v motokárových závodech, kde byl považován za jeden z největších talentů. Mnozí věří (nebo věřili?), že když se mu dostane správného vozu a správného prostředí, stane se Trulli prvním italským šampionem od dob Ascariho. Jako slibný mladý italský jezdec odstartoval Trulli svou kariéru v F1 v roce 1997 s týmem Minardi, než přešel uprostřed sezóny po děsivé nehodě Oliviera Panise v Montrealu k mnohem konkurenceschopnějšímu Prostu. Po návratu Francouze mu Trulli uvolnil závodní sedačku, i když čtvrté místo na Hockenheimu a horká australská grand prix - kde ho pouze porucha motoru vyřadila z boje o vítězství - stačily na to, aby si v následujícím roce po boku Panise zajistil místo stáleho závodního pilota. Žalostně neschopný vůz v roce 1998 předznamenal bezvýslednou sezónu s jediným světlým místem v podobě šestého místa ve Spa. Rok 1999 byl v mnohém podobný a Trulli začínal být čím dal tím více nespokojen s bídným výkonem auta. Pro rok 2000 se přidal k Jordanu vedle Heinze-Haralda Frentzena. Další frustrující sezóna nepřinesla žádnou odměnu, ve kterou doufal. Leč Jarno vložil svou důvěru do motoru Honda, který jim měl dodat v roce 2001 více konkurenceschopnosti. Ale opět jednou Trulli zklamal sám sebe. Ital často podal dobrý výkon v kvalifikaci, ale nedokázal to v samotném závodě. Takový scénář směřoval ke zkáze jeho kariéry ve Formuli 1. Jeho nejlepšími výsledky v této sezóně byla čtvrtá místa v Indianapolisu a Barceloně. Rok zakončil na devátém místě s celkově dvanácti body. V roce 2002 si vyměnil místo v týmu s Giancarlem Fisichellou a zdálo se, že dosáhl mnohem lepší dohody. Porážel v kvalifikacích Jensona Buttona, ačkoli v průběhu sezóny dostával Jarno mnohem výkonnější specifikaci motoru Renault, pokud jeden během tréninku vyhořel. Přesto se jeho pověst v průběhu roku … a Button jej snadno porážel a nakonec jej překonal v bodovém hodnocení. Nicméně je zapotřebí dodat, že Trulli byl postižen nespolehlivostí Renaultu. Kdyby jeho vůz vydržel o kousek déle, oba jezdci by pravděpodobně dojeli v pořádku. Následující sezóna 2003 byla pro Jarna dalším zklamáním. Sužována smůlou a nedostatkem spolehlivosti byla jeho reputace podkopávána, jelikož další chráněnec Flavia Briatoreho, Fernando Alonso, sklidil úspěch za řadu ohromujících jízd. Přesto Ital v první polovině sezóny 2004 více než držel krok s vycházející hvězdou Formule 1. Jeho forma kulminovala při bezchybné jízdě v Monaku, ve které Trulli odolal nátlaku Buttona a získal své první vítězství. Přesto ještě ani nestihl tento triumf odeznít a Flavio již naznačil, že Trulliho smlouvu s Renaultem neprodlouží. Od tohoto okamžiku se Trulliho výkony upadaly stejnou rychlostí jako jeho vztah s týmem. Po řadě bezvýrazných výkonů a uprostřed nařčení od Jarna, že mu Renault poskytuje horší auto, ho tým propustil tři závody před koncem sezóny. V předchozím měsíci bylo potvrzeno, že podepsal dlouholetou smlouvu s Toyotou a Jarno tak udělal okamžitý přestup ke svému novému zaměstnavateli a debutovat při japonské velké ceně. Dostal do rukou špatný vůz TF104, takže jeho výkony byly stejné ne-li nezajímavé. Do sezóny 2005 vstoupil s tím, že měl za úkol splnit příslib Toyoty získávat pódiová umístění a za pomoci nového kvalifikačního formátu to Italovi netrvalo dlouho. Po pátém závodě měl Trulli na kontě již tři umístění na stupních vítězů (včetně dvou druhých míst ukořistěných v Malajsii a Bahrajnu). Avšak jeho výkony šly s postupem sezóny do ztracena a při Velké ceně Číny ho nakonec předběhl týmový kolega Ralf Schumacher v bodovém hodnocení jezdců. Jarno, který v roce 2006 zůstal u Toyoty po další sezónu, měl potíže v její první polovině bodovat, protože ho pronásledovaly problémy se spolehlivostí. Ve skutečnosti jeho první body přišly až při kanadské grand prix, devátém podniku mistrovství světa. Pro Itala, který skončil tento rok s patnácti body na dvanáctém místě, to bylo smutné tažení. Rok 2007 byl pro Toyotu podobně nevýrazný jako ten předchozí a tak se Trullimu podařilo nejíce bodů získat v GP USA za 6. místo. U japonského týmu zůstal i v roce 2008.

životopis Marka

28. května 2008 v 20:12 Mark Webber
Mark Webber se narodil jako syn prodejce motocyklů. Také kvůli tomu začal na dvou kolech s motokrossem. Nakonec ale převážil zájem o čtyři kola a Webber začal závodit na motokárách. V roce 1993 vyhrál motokárový šampionát státu New South Wales. V následujícím roce přestoupil do Formule Ford, kde měl svůj vlastní tým. V roce 1995 si vyzkoušel Formula Ford Festival a Ralf Firman mu nabídl místo pro rok 1996. Titul sice nezískal, ale vyhrál tři důležitá klání. Poté závodil v Britské sérii F3, ale potýkal se s finačními problémy, které mu nakonec pomohla vyřešit australská rugbyová hvězda David Campese. Svými výkony upoutal pozornost Norberta Hauga z Mercedesu. V roce 1998 patřil do týmu Mercedes-Benz sportscar jako týmový kolega Bernda Schneidera. Po dvou nehodách v Le Mans se Webber rozhodl pokusit se o Formuli 1. Díky Paulu Stoddartovi se Webber dostal do Formule 3000, kde v roce 2000 skončil třetí. Tyto výsledky mu přinesly testování pro Benetton F1 a místo u Super Nova Racing ve Formuli 3000. V boji o titul však podlehl Justinu Wilsonovi. V roce 2002 již závodil ve Formuli 1 za tým Minardi a bodoval ihned ve svém prvním závodě. V následujících dvou letech závodil Webber za Jaguar, ale jeho vůz nebyl nikdy konkurenceschopný. V roce 2005 přestoupil Australan do Williamsu, ale ten se vzpamatovával ze svého rozchodu s BMW a Webber tak opět neměl dobrý vůz. Sezóna 2006 byla u Williamsu ještě horší a Webber se rozhodl přestoupit do Red Bullu, ve kterém závodí od roku 2007. První sezóna v rakouské stáji Webberovi příliš štěstí nepřinesla, kvůli nespolehlivosti svého monopostu několikrát musel vzdát závod z nadějné pozice. Další pokus má v roce 2008.

životopis Davida

28. května 2008 v 20:10 David Coulthard
David Coulthard se stal několikanásobným mistrem Skotska v motokárách, na kterých začal, když mu bylo 8 let. V roce 1988 začal závodit ve Formuli Ford. Dominoval oběma juniorským šampionátům a v roce 1989 skončil třetí na festivalu Formule Ford. Poté závodil ve Formuli Vauxhall Lotus a v GM Lotus Euroseries. V roce 1990 měl ve Spa nehodu a zlomil si nohu, ale ještě na konci téhož roku testoval pro McLaren. Byla to odměna za jmenování prvním mladým jezdcem McLaren Autosport v roce 1989. V roce 1991 bojoval David Coulthard s Rubensem Barrichellem ve Formuli 3 o titul, nakonec ale zvítězil Barrichello. Nicméně Coulthard ten rok vyhrál Marlboro Masters a VC v Macau. Se svým týmem PSR se v roce 1992 přesunul do Formule 3000, ale vůz nebyl konkurenceshopný a Coulthard skončil na 9. místě. Ve stejném roce také testoval F1 s týmem Camel Benetton Ford. O rok později přestoupil do týmu Pacific Racing a sezónu zakončil na třetím místě. Coulthard také dostal příležitost testovat znovu F1, tentokrát s Williams-Renault. V roce 1993 si připsal vítězství v závodu 24 hodin v Le Mans na Jaguaru (třída GT). V roce 1994 plnil Skot roli testovacího pilota u Williamsu, po smrti Ayrtona Senny začal za Williams závodit. Technický problém ho připravil o třetí místo v prvním závodě v Barceloně. Stáj Williams se rohodla pro střídání Coultharda Nigelem Mansellem. Coulthardova odpověď byla podepsání smlouvy s McLarenem. V roce 1995 závodil Coulthard ještě za Williams a dosáhl svého první vítězství ve Formuli 1 ve VC Portugalska. Následující rok přestoupil do McLarenu jako týmový kolega Miky Häkkinena. V roce 1996 nevyhrál McLaren jediný závod, v dalším roce Coulthard Häkkinena porazil. V letech 1998 a 1999 však dominoval Mika Häkkinen a Coulthard vyhrál VC San Marina 1998 a velké ceny Velké Británie a Belgie 1999. Rok 2000 přinesl Coulthardovi nehodu v letadle, ze které naštěstí vyvázl bez následků. Ten rok však vyhrál pouze ve Velké Británii. V roce 2001 byl pro Schumachera hlavním oponentem, na titul mistra světa ale nedosáhl. Od roku 2002 měl Skot v McLarenu nového týmového kolegu Kimiho Räikkönena, který ho od roku 2003 pravidelně porážel. Po oznámení angažování Juana Pabla Montoyi McLarenem podepsal Coulthard smlouvu s Red Bull Racing od roku 2005. Sezóna 2006 nepřinesla v Red Bullu příliš dobré výsledky, nejlepšího výsledku dosáhl Coulthard v Monaku, kde dojel na 3. místě. V roce 2007 se Red Bullu podařilo postavit poměrně rychlé auto, které ale bylo velmi nespolehlivé. Coulthardovým nejlepším umístěním bylo čtvrté místo v GP Japonska. Skot se svým týmem prodloužil smlovu i na rok 2008.

životopis Kazukiho

28. května 2008 v 20:07 Kazuki Nakajima
Kazuki, syn bývalého jezdce Satoru Nakajimy nahradil na konci roku 2007 v kokpitu Williamsu Alexe Wurze. Rakušan oznámil závod před koncem sezóny konec kariéry v F1, i když posléze podepsal s Hondou na místo testovacího jezdce. Nakajima byl po GP Brazílie 2007 potvrzen jako závodní pilot Williamsu pro rok 2008.

životopis Nica

28. května 2008 v 20:05 Nico Rosberg
Nico Rosberg má závodní původ a talent něco dokázat v F1, ale stejně jako ostatní jezdci předvedl, že život v F1 není jednoduchý, když začné srovnávání. Nico, syn mistra světa z roku 1982 Kekeho, začal svou kariéru v motokárách, kde zvítězil v roce 1996 v Regional Côte d'Azur mini-kart Championship a přesunul se do francouzského a severoamerického šampionátu v roce 1997, resp. 1998. V následujícím roce vstoupil do juniorského evropského šampionátu, kde skončil čtvrtý. V dalších dvou letech získal druhé místo v evropském motokárovém šampionátu Formula A a v roce 2001 se pak stal vítězem světového šampionátu Super A. Přestoupil do Formule BMW ADAC, kde ihned zvítězil, předtím než se v roce 2003 přesunul do Eurosérie F3. Během dalších dvou let nastřádal čtyři vítězství. V roce 2005 vstoupil do GP2 a s týmem ART získal hned v první sezóně titul. Zároveň se stal testovacím jezdcem týmy BMW-Williams. V roce 2006 pak vstoupil do F1, kde se stal druhým jezdec po boku Marka Webbera. Hned v prvním závodě se mu podařilo zajet nejrychlejší kolo závodu. Jeho první sezóna však příliš úspěšná nebyla, dokázal získat už pouze jeden bod navíc, navíc se potýkal s velkou nespolehlivostí vozu. V roce 2007 zůstal Rosberg s Williamsem, kterému se podařilo překonat neúspěchy z předchozí sezóny a zlepšit se. Samotný Rosberg také viditelně dospěl jako jezdec a v paddocku si vytvořil takové jméno, že po něm na konci roku toužil McLaren. Němec však zůstal věrný Williamsu.

životopis Nelsona

28. května 2008 v 20:03 Nelson Piquet
Nelsinho je synem trojnásobného mistra světa Nelsona Piqueta. Po několika testech s různými týmy se v roce 2007 soustředil na roli třetího jezdce týmu Renault F1, s kterým pravidelně testoval. Na konci sezóny 2007 se do Renaultu vrátil Fernando Alonso a Flavio Briatore potřeboval ke svému odchovanci doplnit někoho, kdo mu nebude tolik překážet v cestě jako Lewis Hamilton u McLarenu. Volba padla na mladého Piqueta, jehož kariéra závodního jezdce tak začala rokem 2008.

životopis Fernanda

28. května 2008 v 20:02 Fernando Alonso
Fernando Alonso začal závodit na motokárách když mu bylo 13 let. Vyhrál titul mistra Španělska v kategorii kadetů v roce 1994. O dva roky později získal titul juniorského mistra světa motokár a s motokárami pokračoval až do roku 1999. Poté začal závodit s vozy v sérii Nissan Open za tým Adriana Campose. Titul získal hned napoprvé a sponzorován Telefónicou přestoupil do Formule 3000. Závodil za tým Astromega, vyhrál závod ve Spa a celkově skončil čtvrtý. Následně podpsal smlouvu s Flaviem Briatorem, který začal řídit kariéru mladého Španěla. Alonso začal testovat pro tým F1 Minardi a v roce 2001 se stál závodním pilotem ve stejném týmu. Po své první sezóně ve Formuli 1 se rozhodl přestoupit na místo testovacího jezdce do Renaultu, o rok později byl již v této stáji závodním pilotem. Jako nejmladší pilot v historii vyhrál svůj první závod v Maďarsku 2003. Rok 2004 byl obtížnější, ale v roce 2005 se stal nejmladším mistrem světa v historii F1. V roce 2006 svůj titul obhájil a přestoupil do McLarenu. Španělova kariéra u britského týmu neměla dlouhého trvání a i když bojoval až do posledního závodu o titul mistra světa, neshody s Lewisem Hamiltonem a vedením McLarenu vyústily v předčasné ukončení smlouvy. Alonso se na konci roku vrátil do Renaultu, s kterým získal své dva tituly.

životopis Roberta

28. května 2008 v 19:59 Robert Kubica
Robert Kubica začal svou cestu za motorsportem velice brzy, již čtyřech letech řídil malou buginu kole domu rodičů. V motokárách pak získal šestkrát titul v polském šampionátu. V roce 1998 zvítězil Kubica v italském motokárovém šampionátu jako první cizinec v historii a také získal druhé místo v evropském šampionátu. Na konci roku 1999 poprvé testoval Formuli Renault 2000. Během první sezony získal první pole position a stal se členem RDD. (Program pro hledání a podporu talenů Renaultu). V roce 2002 zvítězil ve čtyřech závodech získal celkově druhé místo v italské Formuli Renault 2000. Jeho postup do Eurosérie F3 byl opožděn kvůli silniční nehodě, kterou utrpěl v polsku jako pasažér a zlomil si pravou ruku. Při jeho opožděném debutu na Nürburgringu jezdil s plastovou fixací ruky a osmnácti titanovými šrouby v ruce a závod, který sledovalo 126000 diváků vyhrál! Svou první krátkou sezonu skončil na dvanáctém místě, ale tu druhou v týmu Mercedesu si polepšil na sedmé místo. Na podzim 2004 získal pole position v Macau F3 Grand Prix, skončil druhý, ale překonal traťový rekord. Dobrá výkonost během testu s týmem Epsilon Euskadi mu umožnila nastoupit v roce 2005 do světového šampionátu Renaultu. V prvním závodě v Zolderu obsadil třetí místo. Celkem zvítězil čtyřikrát a stal se šampionem. Díky tomu mu byl nabídnut test F1 s týmem Renault v Barceloně a jeho časy udělaly velký dojem. Později byl angažován týmem BMW-Sauber jako třetí, páteční jezdec. Během sezony se však stupňovala nespokojenost týmu s Jacquesem Villeneuvem a Robert Kubica jej pro posledních šest závodů sezony nahradil. Hned v tom třetím dokázal vystoupit na pódium. Ačkoli ve zbývajících již nebodoval, BMW mu nabídlo angažmá pro sezonu 2007. Díky vzestupné formě BMW Sauberu si Kubica polepšil na šesté místo, přičemž v GP Kanady vyvázl nezraněn z hrozivě vypadající nehody.

životopis Nicka

28. května 2008 v 19:56 Nick Heidfeld
Nick Heidfeld vstoupil do F1 s pověstí jezdce úrovně Michaela Schumachera. Svoji kariéru začal na motokárách, pokračoval přes Formuli Ford, F3 a F3000 až k vysněné F1 v roce 2000. Během této své kariéry často exceloval, získal si přízeň a podporu týmu McLaren-Mercedes a dostal přezdívku "Quick Nick". Svůj debut v F1 si odbyl v týmu Prost, ale sezona byla neuvěřitelně obtížná. Vůz AP03 byl pekelně nespolehlivý a navíc se Heidfeld trápil neshodami s týmovým kolegou Alesim. V další sezóně tedy zakotvil v Sauberu. V malém soukromém týmu poznal, co znamená přísloví "fungovat jako švýcarské hodinky", vůz byl velmi spolehlivý. Nick získal své první pódium a mezi jezdci konečné sedmé místo. Dokázal získat více bodů než týmový kolega Kimi Räikkönen ve své první sezoně v F1. Sauber poháněný motory Ferrari byl rychlý i na začátku roku 2002, ale nedostatek testování znamenal, že tým nestačil svým soupeřům ve vývoji v průběhu sezony. A navíc Heidfelda často porážel v kvalifikacích nováček Massa. Německý jezdec se nejlépe umístil čvrtý ve Španělsku, celkově pak na desátém místě v poháru jezdců. V sezóně 2003 byl týmovým kolegou Heinz-Harald Frentzen. Sezona však byla noční můrou a Heidfeld skončil až čtrnáctý s pohými šesti body. Ročník 2004 byl ještě horší, Heidfeld z nouze podepsal u Jordanu, který se trápil nedostatkem financí a sezóna pro Heidfelda znamenala další špatný sen. Nejlepším výsledkem sezony bylo sedmé místo v Monaku, které alespoň dokázala, že za výsledky je zodpovědný vůz, nikoli jezdec. Sezona 2004 nicméně takřka znamela konec Heidfeldovy kariéry v F1. Nakonec však zahrála osudu náhoda, resp. Rozhodnutí CRB, že Button musí zůstat u BAR a náhle se uvolnilo místo ve Williamsu. Heidfeldovo angažmá, o které spolu s ním usiloval testovací jezdec Williamsu Antonio Pizzonia, bylo oznámeno až 20 minut před slavnostním představením vozu. Ačkoli byl Williams v roce 2005 proti Jordanu pokrok, Heidfeld nemohl dosáhnout na výsledky, které by si předstoval. Na druhou stranu dokázal dosáhnout lepších výsledků než Mark Webber. V prvních sedmi závodech si dojel pro tři pódia. Během testování před Velkou cenou Itálie se však Heidfeld zranil a zbytek sezóny se už v kokpitu neukázal. Jeho výkonost, kterou s Williamsem prokázal mu umožnila přejít do nově zrozeného týmu BMW. Tým BMW rozhodně překonal očekávaní a Heidfeld se dokonce mohl objevit v Maďarsku na pódiu. V roce 2007 se tým BMW Sauber znovu zlepšil a byl třetí nejlepší ve startovním poli. Heidfeldovi to umožnilo stát se nejlepším pilotem mimo kvarteto jezdců Ferrari a McLarenu, kteří bojovali o titul.

životopis Kimiho

28. května 2008 v 19:52 Kimi Räikkönen
Kimi Räikkönen začal se závoděním na motokárách když mu bylo 12 let. V roce 1999 se zúčastnil čtyř závodů v britské Formuli Renault. Několikrát si také vyzkoušel Formuli Ford, ale nakonec se soutředil na Formuli Renault a závodil v britské zimní sérii s týmem Manor Motorsport. Vyhrál všechny čtyři závody. V roce 2000 setrval se stejným týmem a vyhrál sedm závodů z deseti, přičemž ve zvbývajících třech dosáhl na pódiová umístění. Ve stejném roce také odjel 3 závody v evropské sérii Formule Renault a vyhrál dvakrát. Svými úspěchy na sebe upozornil natolik, že byl pozván na testování s týmem F1 Sauber v září 2000 v Mugellu. Na Petera Saubera udělal takový dojem, že s ním okamžitě byla uzavřena smlouva na rok 2001 a stal se tak týmovým kolegou Nicka Heidfelda. Vé svém premiérovém závodě ve Formuli 1 skončil šestý a připsal si svůj první bod. Během zbývajících závodů sezóny bodoval ještě třikrát. V srpnu 2001 se o Fina začal zajímat McLaren, výsledkem bylo podepsání pětileté smlouvy o měsíc později. Räikkönen tak u McLarenu nahradil svého krajana Miku Häkkinena. V roce 2002 trpěly vozy McLaren častými poruchami a svůj první závod vyhrál Fin až v Malajsii 2003. Tentýž rok bojoval do posledního závodu o titul mistra světa s Michaelem Schumacherem, nakonec skončil druhý. V roce 2004 se trápil s příliš nepovedeným McLarenem MP 4-19 a vyhrál za celou sezónu jediný závod v Belgii s upraveným MP 4-19B. Rok 2005 byl ve znamení rychlosti nového McLarenu, nedobrá spolehlivost však vedla Fina pouze k druhému titulu vicemistra světa. 2006 byl posledním rokem Räikkönena u McLarenu, kterému se znovu nepodařilo postavit vůz schopný dosáhnout mistrovského titulu. V roce 2007 začal Kimi Räikkönen psát novou kapitolu svého působení ve F1 u Ferrari, ihned ve svém prvním roce v italských barvách dokázal získat titul mistra světa. Začátek sezóny se Finovi příliš nevydařil, potřeboval se přizpůsobit novému vozu, ale v druhé její polovině neměl soupeře a v posledním závodě oslavil titul mistra světa.