Další Grand Prix: Velká cena Evropy (Valencie) /8/ 24.6.2012

GP Austrálie vyhrál Lewis Hamilton

28. dubna 2008 v 14:07 | lewiskaa |  GP a jiné události
Úvodní závod sezóny 2008 přinesl velmi napínavou podívanou, na jejímž konci slavil Lewis Hamilton páté vítězství v kariéře. Naopak u Ferrari budou chtít na tento víkend co nejrychleji zapomenout, ani jeden z pilotů italské stáje neprojel pod šachovnicovým praporkem.
Samotný start nebyl tak dramatický, jak se dalo očekávat se zákazem kontroly trakce, ale hned v první zatáčce nezvládl akceleraci Felipe Massa a ve smyku lehce narazil do ochranné bariéry. Brazilec si poškodil přední přítlačné křídlo a musel ke svým mechanikům.
V prvním kole se odehrálo ještě několik dalších kolizí, v jejichž důsledku skončil závod pro Sebastiana Vettela, Giancarla Fisichellu, Marka Webbera, Anthonyho Davidsona a Jensona Buttona. Pro nové přední křídlo si musel do boxů zajet také Kazuki Nakajima. Na trať vyjel Safety car, aby mohli traťoví komisaři odstranit všechny úlomky a nečistoty.
První místo z kvalifikace udržel Lewis Hamilton, který se po zajetí Safety caru začal vzdalovat druhému Robertu Kubicovi. Za polským pilotem následoval druhý McLaren Heikkiho Kovalainena. Kubica byl ale první, kdo zajel na plánovanou zastávku do boxů, což umožnilo Finovi postup na druhé místo.
Dalším z odstupujících byl Jarno Trulli, který jezdil na šestém místě, ale kvůli problému s baterií své Toyoty musel v boxech z auta definitivně ven. Z patnáctého místa startující Kimi Räikkönen se postupně probojoval startovním polem až na třetí místo.
Felipe Massa se také snažil dohnat ztrátu způsobenou neplánovanou zastávkou v boxech a na trati předjížděl, ovšem při pokusu dostat se před Davida Coultharda došlo mezi oběma jezdci ke kolizi. Skotův Red Bull byl na odpis, Massa celou situaci ustál a v závodě pokračoval, ale jen další čtyři kola, po kterých své Ferrari odstavil vedle trati. Znovu vyjel Safety car, aby mohly být odstraněny trosky Coulthardova monopostu.
Po restartu závodu tlačil Räikkönen na Kovalainena a snažil se ho předjet v třetí zatáčce, ale jeho pokus byl příliš optimistický, Fin nedobrzdil a vyjel do štěrkové únikové zóny. Později na samém místě najel při brzdění levou stranou vozu na trávu a dostal se do hodin, i tentokrát však dokázal v závodě pokračovat.
Žádný incident však nenarušil spanilou jízdu Lewise Hamiltona, který si na prvním místě začal znovu budovat náskok. Za druhým Kovalainenem jezdili Heidfeld a Rosberg.
Klid na trati ale neměl zůstat dlouho, Timo Glock nezvládl řízení na výjezdu ze zatáčky č. 12, vyjel mimo trať, jeho vůz začal poskakovat a značně se poškodil. Na trať musel znovu Safety car.
Lewis Hamilton měl v té době na prvním místě za sebou všechny zastávky v boxech, ale jeho kolegu Kovalainena čekala ještě ta poslední, což ho odsunulo na konec značně redukovaného pole jezdců. Podobně na tom byl Fernando Alonso.
Bývalý a současný jezdec Renaultu spolu vyjeli z boxové uličky a postupně dojeli již evidentně se trápícího Räikkönena. Přes pilota Ferrari se oba snadno dostali a Kovalainen zdolal Alonsa dvě kola před koncem, aby si pozice vyměnili zpět hned na cílové rovince.
Velké zklamání způsobilo u Toro Rosso odstoupení Sébastiena Bourdaise, který jezdil na konci závodu na čtvrtém místě, ale technika vypověděla službu a Francouz cíl neviděl. Do konce závodu nevydrželo ani Ferrari Kimiho Räikkönena a jeho odstoupení udělalo definitivní tečku za katastrofálním víkendem pro Ferrari.
Rubens Barrichello byl původně klasifikován na šestém místě, ale jednak jel tankovat během výjezdu Safety caru, za což dostal penalizaci ještě v závodě, ale navíc opustil boxovou uličku, když na jejím konci svítilo červené světlo, čímž si vysloužil diskvalifikaci ze závodu. Kromě toho málem utrhl tankovací hadici, když mu mechanik signalizoval odjezd, ačkoliv ještě nebylo dotankováno. Poslední, kdo dojel do cíle, byl Kazuki Nakajima.První závod tedy potvrdil předpoklady, podle kterých by se díky standardizované elektronice bez asistentů řízení mělo na trati více chybovat. Často jsme viděli neklidné vozy na výjezdu ze zatáček a nejeden předjížděcí manévr se uskutečnil právě díky chybě jezdce, který se potýkal s nervózním vozem. Své způsobily i neočekávaně vysoké teploty.
GP Austrálie 2008
P.JezdecTýmČas
1.Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:34:50,616
2.Nick HeidfeldBMW Sauber+ 5,478
3.Nico RosbergWilliams-Toyota+ 8,163
4.Fernando AlonsoRenault+ 17,181
5.Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes+ 18,014
6.Kazuki NakajimaWilliams-Toyota+ 1 kolo
7.Sébastien BourdaisToro Rosso-Ferrari+ 2 kola
8.Kimi RäikkönenFerrari+ 3 kola
Neklasifikováni
JezdecTýmKol
Robert KubicaBMW Sauber50
Timo GlockToyota44
Takuma SatoSuper Aguri-Honda33
Nelson PiquetRenault31
Felipe MassaFerrari30
David CoulthardRed Bull-Renault26
Jarno TrulliToyota20
Adrian SutilForce India-Ferrari9
Mark WebberRed Bull-Renault1
Jenson ButtonHonda1
Anthony DavidsonSuper Aguri-Honda1
Sebastian VettelToro Rosso-Ferrari1
Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari1
Rubens BarrichelloHonda
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Ferrari nebo McLaren?

Ferrari
McLaren

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama